انواع سکه ها

تفاوت سکه های بانکی و غیربانکی

تفاوت-انواع-سکه
وزن سکه

غالباً برای تشخیص سکه بانکی از غیر بانکی به وزن آن نگاه می کنند چرا چون وزن سکه های غیر بانکی دقیق نیست و کمتر می باشد و افراد سودجو خیلی دلسوز شما نیستند و از هر کجای سکه غیر بانکی که بخواهند کم می کنند تا به سود خود برسند.

شکل سکه

شکل سکه های بانکی و غیر بانکی را زمانی که در کنار همدیگر قرار دهیم قابل تشخیص هستند ولی در زمانی که سکه غیر بانکی تک باشد شما باید از کنگره ها و تصاویر کامپیوتری روی آن و اینکه سکه غیر بانکی تخت نیست و معمولاً تاب برداشته و محدب شکل است، زمانی که سکه را روی یک شیشه بیاندازید تاب برداشتگی آن واضح است. کنگره اطراف سکه یک شکل و یک دست نیست. در تصویر بارگاه امام رضا آجرهای مناره و گنبد امام رضا منظم و یک شکل نیست و کج و توی یک ردیف چاپ نشده است و در ضخامت سکه جایی که محیط دایره به پایان می رسد کنگره ای وجود ندارد در صورتی که در سکه بانکی این موارد کاملاً رعایت شده است.

عیار سکه

عیار سکه های بانکی و غیر بانکی با هم فرق دارد؛ معمولاً بانک هیچ گاه با توجه به اعتبار خودش اقدام به کم کردن عیار نمی کند و این دلال و فرد سودجو هست که از عیار طلا کم می کند تا به سود خودش دست یابد. در کل یعنی اینکه طلای سکه های غیر بانکی مقداری از عیار سکه های بانکی کمتر است.

بسته بندی سکه

بسته بندی سکه های غیربانکی را کسی انجام نمی دهد و درج آدرس و نشانی بروی آن برای فرد بسته بندی کننده یعنی گیر افتادن در چنگال قانون! پس افراد سعی می کنند سکه های قانونی را بسته بندی کنند و روی آن ها تبلیغات انجام دهند. پس دقت کنید سکه های بانکی را بسته بندی می کنند که تبلیغات فروشگاه و یا واحد صنفی را درج کنند و این تبلیغات تماس تلفنی و آدرس فیزیکی فروشگاه را شامل می شود. در صورتی که فرد متخلف هرگز جا و مکان خود را فاش نمی کند و ممکن است آرم مغازه ی کس دیگری را جعل کند و سکه های غیر بانکی را با آن نام و نشان بسته بندی کنند، برای آنکه در دام نیوفتید؛ دقت کنید، از هرکجا که سکه می خرید، نام و نشان روی سکه باید مطابق مغازه ای باشد که از آن سکه می خرید یا در غیر این صورت باید توجه کنید که از مغازه های معتبر سکه بخرید.

از کجا بهتر است سکه بخریم

در این روزها که قیمت سکه های طلا سر به فلک کشیده است برای بسیاری از ما مهم است که از کجا سکه بخریم تا مطمئن باشیم این همه پولی که برای خرید سکه هزینه می کنیم، صرف خرید سکه های تقلبی نشود. بهترین مکان ها برای خرید سکه صرافی های دارای مجوز و سکه فروشان زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر و دارای پروانه کسب از اتحادیه هستند، است.

شما می توانید آدرس سکه فروشی های مجاز که زیر نظر اتحادیه صنف طلا و جواهر هستند در سایت شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز مشاهده کنید، فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات گول بعضی از تخفیفات مغازه هایی که زیر نظر اتحادیه نیستند را نخورید چرا که ممکن است سکه های غیر بانکی یا تقلبی در این مغازه ها شما را هدف گرفته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *